JacobKliniek (Haarlem)

Als manager Foodcare:

  • Bijstelling bedrijfsvoering en voedingsconcept voor de revalidanten.
  • Brasserie / huiskamer voor revalidanten ontwikkeld en opgezet.
  • Restaurant voor revalidanten en bezoekers (door)ontwikkeld.
  • Opzetten en organiseren van de integrale bedrijfsvoering.
  • Eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering.

Opdrachtgever en zijn visie

De JacobKliniek is een centrum voor revalidatie en herstel, gespecialiseerd in geriatrische revalidatie na operatie aan knie of heup, amputatie en bij  hartproblemen en niet aangeboren hersenletsel. In de visie van de JacobKliniek maken eten, drinken en gastvrijheid integraal onderdeel uit van het revalidatieproces en behandeling van de ravlidant.

Conceptueel

Revalidanten zijn, afhankelijk van de fase van hun revalidatie en behandeling, vrij om te eten op de eigen kamer (roomservice), in de huiskamer op de afdeling, in de brassrie of in het restaurant. In het restaurant maakt de revalidant de keuze van het ontbijt, de lunch en het diner aan het buffet. Zij pakken zelf hun dienblad,  bord en bestek en scheppen hun eten op etc. Dit als onderdeel van het revalidatie-proces. Mocht er hulp of ondersteuning nodig zijn, dan helpt de gastvrouw. Op de verpleegafdeling kiezen revalidanten uit het aanbod op de maaltijdwagen, samengesteld door de gastvrouw. Eten op de kamer wordt volledig verzorgd en ondersteund wanneerde revalidant dit nog niet zelf kan.

Operationeel

De warme maaltijden en tussentijdse aanbod worden bijna volledig zelf bereid in de open keuken op locatie. Deze open keuken ligt in het restaurant waar zowel revalidanten, bezoekers als de (zorg) medewerkers van de JacobKliniek welkom zijn. Het restaurant heefteen lijnbuffet. Wie op de kamer eet, krijgt zijn warme maaltijden vanuit het restaurant via roomservice bezorgd. Roomservice voor ontbijt en lunch en in de brasserie gebeurt met een buffetwagen.